vr 19 jan '24 | 12:00 - 13:00

No Talent, No Sync: BMIM Sync Writing Camp tracks

Kunstpunt, Oosterpoort (Groningen) — Deel van BMIM x ESNS 2024
Dit event heeft al plaatsgevonden.

Tijdens het BMIM x ESNS Sync Writing Camp kregen zes componisten de kans om aan een aantal echte reclame-briefs te werken. In minder dan 48 uur creëerden ze bespoke music tracks van hoge kwaliteit in de speciale pop-upstudio’s. In dit panel beoordeelt een team van experts de tracks die in het Writing Camp zijn gemaakt. We zullen ook praten over de kracht van bespoke muziek in reclame, tv en film, en componisten en muziekcreatieven zullen discussiëren over hun creatieve proces.

Terese Gustafsson

Music Supervisor & Sync Consultant

Met een achtergrond variërend van syncrepresentatie, publishing, custom a’s en muzieksupervisie in Zweden, Los Angeles, Berlijn en Londen. Terese heeft een diep inzicht in het synchronisatielandschap. Nadat ze onlangs is teruggekeerd naar haar roots in Göteborg, Zweden, wijdt Terese haar expertise nu aan freelance muzieksupervisie en synchronisatieadvies. Enkele van haar meest recente klanten en projecten zijn onder meer Volvo Cars, Bottega Veneta en het smaakmaker-onafhankelijke label en uitgever Erased Tapes Records.

Emeline Marabelle

sync rep, Bellemeute, FR

Emeline Marabelle is de oprichter en creatief directeur van Bellemeute, experts in sync en muziekcompositie. Het bureau werkt nauw samen met onafhankelijke catalogi en componisten en promoot hun muziek actief bij reclamebureaus, music supervisors en filmproductiebedrijven. Ons doel is om creatieve muzieksamenwerkingen mogelijk te maken tussen Bellemeute’s unieke artiesten en contentmakers in de reclame-, film- en tv-industrie. Emeline werkt ook als hoofd programmering en redactie bij Les Arcs Film Festival.

Tom Tukker

Composer, Producer & Music Director, Tom Tukker Music, NL

Tom Tukker is een producer, componist en music creative uit Nederland, gespecialiseerd in muziek voor media. Hij heeft meer dan 10 jaar ervaring als muziek professional en doseert aan het Conservatorium van Amsterdam en de AEMA. Hij heeft commercials voor onder andere UEFA, Nike, Adidas en Toyota voorzien van muziek en ontwikkelde voor Odido, Jumbo en Picnic het gehele merkgeluid. Tom vindt dat muziek de meest intuïtieve kunstvorm om mensen in het hart te raken en dat het daarom de volledige aandacht en toewijding verdient om elk verhaal zo goed mogelijk te vertellen.

Seppl Kretz

Managing Partner & Creative Director, Magma Music Agency, NL

Seppl Kretz begon zijn carrière als toetsenist in indie- en psychedelische bands. Een sync tijdens de Super Bowl met een van zijn bands leidde tot een carrière in muziekproductie en -supervisie voor media. Als Creative Director heeft Seppl wereldwijd erkenning gekregen, met prijzen als de Cannes Lions, D&AD en Eurobest voor zijn werk voor merken zoals Heineken, Diesel en Schweppes. In 2022 richtte Seppl samen met Michael Bertoldini Magma Music Agency op. Wat begon als een team van twee, groeide al snel uit tot een bedrijf van tien mensen, met klanten van Montréal tot Tokio, en samenwerkingen met de meest getalenteerde artiesten wereldwijd.

In samenwerking met