15:00 - 17:00

Matchmaking: One on One Sessions

Koepelzaal, Felix Meritis, Amsterdam — Deel van BMIM x ADE 2024
Dit event heeft al plaatsgevonden.

Sinds de start van BMIM is ons centrale doel altijd geweest om een verbindende rol te spelen binnen de creatieve industrie. De afgelopen jaren hebben onze One on One-sessies bewezen hoe waardevol dat kan zijn, door gelijkgestemde mensen samen te brengen. Er zijn positieve, vaak zeer nuttige dingen uit voortgekomen. Of je nu je muziek wilt pitchen, kennis wilt opdoen, vragen hebt over toekomstige projecten, de toekomst van de sector wilt bespreken, of gewoon een stevige deal wilt sluiten—wij zijn er trots op dat we jullie kunnen samenbrengen.

Hoe het werkt? Als je een ticket hebt gekocht voor het BMIM x ADE event dan kun je je inschrijven voor deze matchmaking sessies. Bekijk de namen hieronder én ga aan de slag met jouw motivatie waarom je bepaalde mensen zou willen spreken. Let op, deze matchmaking is bedoeld om de allereerste ontmoeting makkelijker te maken voor beide partijen. Ga dan ook open dit gesprek in en ontdek of je een klik hebt, vaak gaat de rest dan vanzelf!

Inschrijvingen voor Matchmaking: One on One Sessions op BMIM x ADE 2024 zijn gesloten. Deadline voor aanmelding was 9 oktober, 12:00 uur.
Heb je de voorinschrijving via de website gemist? Je kunt altijd om 15:00u naar de Koepelzaal gaan om te kijken of er nog vrije plekken beschikbaar zijn.

Professionals

Tony Arthy

Founder / Director, Worn Out, UK

Worn Out is een van Europa’s toonaangevende bureaus op het gebied van Music Seeding, Talent Booking en Music x Brand Partnerships, met bijna 20 jaar ervaring in samenwerking met diverse merken. Opgericht door Tony Arthy in 2008, vormt Worn Out de schakel tussen Streetwear- en Sneaker-merken en de muziekscene. Tony’s achtergrond in Brand & Music Marketing komt voort uit zijn ervaring in Entertainment Marketing bij Streetwear-merken, zijn werk in de inkoopafdeling van Tower Records en zijn betrokkenheid bij jeugdcampagnes voor grote bands zoals Coldplay, The Prodigy, Oasis en Muse. Worn Out onderhoudt sterke relaties met grote artiesten en opkomend talent, met een focus op culturele relevantie en commercieel succes via muziek, media en beroemdheden.

Willemijn Besteman & Eva Koffeman

Creative, Roorda, NL

Eva Koffeman en Willemijn Besteman zijn de nieuwe generatie reclamemakers. Niet de Beatles generatie, maar de Roxy Dekker generatie. Oftewel, ze nemen zichzelf vooral niet te serieus. Als de één de ander aan het lachen maakt, weten ze als creatief duo dat ze op het goede spoor zitten. Het tweede criterium is dat het idee klopt. Volgens hen kan zowel humor als de samenhang van een campagne gemaakt of gebroken worden door geluid en muziek. Met deze aanpak maken ze campagnes voor o.a. Rijksoverheid, Milieu Centraal, Bob en KRO-NCRV.

Calum Brice-Stevens

Music Supervisor, Intermission Film, UK

Calum Brice-Stevens is een Britse Music Supervisor die in-house werkt bij Intermission Film. Hij behaalde zijn diploma Sound Design Technology aan de University of Hertfordshire met eerste klas onderscheiding en heeft inmiddels meer dan tien jaar ervaring in postproductie en sync. Calum heeft zijn vaardigheden verder ontwikkeld bij diverse muziekbedrijven zoals Sony Music Publishing’s Extreme Music, No Sheet Music en Think Sync, en werkte aan een breed scala aan projecten, variërend van korte films tot documentaires en trailers. In 2022 werd hij genomineerd voor Best Use of Production Music in a Film Trailer voor zijn werk aan The Phantom of The Open. Met een oprechte passie voor het creëren van innovatieve soundscapes voor filmtrailers heeft Calum recent de Music Supervision verzorgd voor trailer-campagnes zoals Robot Dreams, The Outrun, Rye Lane en Snowpiercer S4.

Zoë Ellen Bryant

Music Supervisor, Carbon Logic, UK

Zoë’s obsessie met soundtracks begon in 1996 met Baz Luhrmann’s Romeo + Juliet. Twintig jaar later sloot ze zich aan bij Carbon Logic en heeft inmiddels meer dan 40 muziek-supervisiecredits op haar naam staan, waaronder A Gentleman In Moscow, Derry Girls en I Hate Suzie. Zoë staat bekend om haar muzikaliteit en nauwkeurigheid, en gaat altijd een stap verder voor elke productie, terwijl ze de waarde van muziekrechten bij rechthebbenden respecteert. Ze geniet van het speurwerk om rechthebbenden op te sporen, de juridische aspecten van het “Publieke Domein”, en is uiterst precies met clearances, budgetten en planningen. Naast muziek-supervisie houdt Zoë zich ook bezig met radiopresentatie en songwriting. Sinds eind 2021 is ze onafscheidelijk van haar Kroatische herdershond, Ervin, die ze heeft gered.

Christophe Caurret

Music Creative Director, Publicis, FR

Christophe Caurret is de Music Creative Director voor Publicis Group in Frankrijk, waar hij innovatieve muziekstrategieën leidt voor merken en campagnes. Naast zijn werk bij Publicis is hij ook artiestenmanager en organisator van feesten, waarbij hij zijn passie voor muziek combineert met creatieve en culturele evenementen.

Joe Connor

Music Supervisor, BCWC, JP

Joe Connor is sinds 2018 betrokken bij muziek voor visuele media in Japan, waar hij verantwoordelijk is voor muziekproductie, montage en licenties. Hij werkt al sinds de begindagen van Black Cat White Cat Music samen met Seiya en richt zich momenteel op het beheren van muzieklicenties voor klanten zoals Apple en Netflix.

Marco de Jong

Creative / Art director, Buutvrij for Life, NL

Marco komt oorspronkelijk uit Rotterdam, maar heeft inmiddels al meer dan 20 jaar ervaring als art director, bij bureau’s als Y&R, Ogilvy, N=5, en Selmore. Momenteel werkt hij bij Buutvrij, een creatief bureau dat zich richt op merken met een missie om de wereld een stukje beter te maken. Marco heeft campagnes ontwikkeld voor IKEA, Auping, LOI, ABN AMRO, Rabobank, en Ford, en heeft verschillende nationale en internationale prijzen gewonnen. Zijn sterke affiniteit voor humor en storytelling komt vooral tot uiting in zijn passie voor het maken van radiocommercials. Hoewel hij veel aandacht besteedt aan het visuele aspect, begrijpt hij dat muziek essentieel is voor het oproepen van emoties en het versterken van het concept.

Emmie Kollau

CEO, Aldus’ producties, NL

Emmie Kollau is een creatieve maker van podcasts en multimedia projecten. Samen met ontwerper Tijl Akkermans runt ze productiekantoor Aldus’ productions en de stichting Autres Directions. Met hun team maken ze geëngageerde verhalen in uiteenlopende vormen waarmee ze graag inspelen op de tijdgeest. Ze werken autonoom of in opdracht van omroepen, kranten en musea, zoals VPRO, NTR, NRC, HUMAN, het Joods Museum en Kamp Amersfoort. Bekende podcasts van Kollau zijn Hier hing een schilderij (NRC) en Lopendebandwerk (VPRO). Als hoofdredacteur en producent was ze ook verantwoordelijk voor de series Buiten de Muren, De weg van de dodo en De man en de maan. Muziek speelt een belangrijke rol in haar werk en ze werkt graag samen met componisten. Haar eerste theaterstuk Gabbers waren we gaat in première tijdens ADE 2024, waar (hardcore) muziek vanzelfsprekend een grote rol speelt. Eerder was ze directeur van het Oorzaken International Podcast Festival en werkte ze als onderzoeker en verslaggever bij diverse omroepen.

Aemilia van Lent

Executive Producer, 100%, NL

Aemilia is momenteel Executive Producer binnen de commerciële afdeling van 100%, waar ze zich voornamelijk richt op korte commerciële content van 10-30 seconden tot een minuut. Ze begon haar carrière als freelancer aan langere projecten zoals speelfilms, korte films, televisieseries en lange documentaires. Na verloop van tijd verschoof haar focus steeds meer naar commercials. Tegenwoordig ligt haar rol bij 100% op klantbetrokkenheid, het bedenken van concepten en het opstellen van budgetten die naadloos aansluiten bij de visie van de regisseur en de verwachtingen van het bureau.

Seiya Matsumiya

Music Supervisor, BCWC, JP

Seiya Matsumiya is medeoprichter en CEO van Black Cat White Cat Music. Hij begon zijn muzikale carrière in de bloeiende muziekscene van Zuid-Californië in de vroege jaren 2000, waarna hij studeerde aan het Berklee College of Music. Na zijn terugkeer naar Los Angeles trad hij op met artiesten als Flea, Cat Power en Maroon 5, terwijl hij zich ook richtte op muziek voor film, tv en reclame. In 2018 lanceerde Seiya samen met zijn zus, componiste Aska Matsumiya, Black Cat White Cat Music in Tokio. In slechts vijf jaar heeft het bedrijf muziek geproduceerd voor wereldwijde reclamecampagnes en internationale prijzen gewonnen, waaronder Cannes Lions en CICLOPE Berlin, waar het in 2020 werd uitgeroepen tot Music Company of the Year. Black Cat White Cat heeft zich ook uitgebreid naar film, zoals met After Yang van A24 in 2022, en diverse series voor grote streamingdiensten in de VS en Japan. Seiya zat in jury’s van verschillende awardshows, waaronder Cannes Lions 2023 voor Entertainment for Music.

Tjitske Mussche

Podcast director / Artistic director, Oorzaken Festival, NL

Tjitske Mussche maakte o.a. de podcastseries De jurk en het scheepswrak (NTR), Ongesigneerd (VPRO) en Gedwongen (4&5 Mei-comité). Haar recentste project is een tentoonstelling met podwalk voor het Teylers Museum in Haarlem, in samenwerking met Ruimtetijd en scenograaf Theun Mosk. Hierin komen audio, muziek en scenografie samen. Naast maker is ze ook artistiek directeur van OORZAKEN, een platform voor verhalende audio. Via dit platform organiseert ze o.a. het Oorzaken Festival, Oorzaken Academy en de Korte Golf-wedstrijd. Bij OORZAKEN wordt veel aandacht besteed aan multidisciplinaire samenwerkingen tussen journalisten, schrijvers, componisten en theatermakers.

Janice Pierre

Director & Creative producer, Dear People, NL

Janice Pierre studeerde in 2001 af aan de Nederlandse Filmacademie. Ze regisseerde meerdere geprezen televisiefilms, tv-drama’s, komedieseries en commercials. Voor de IDFA-campagne won ze twee Zilveren Leeuwen op het Cannes Lions Festival. Janice maakte haar speelfilmdebuut met de romantische komedie Hartenstrijd. Tv-series die ze regisseerde zijn onder andere Papadag (Netflix) en Dertigers. Naast regisseren is Janice ook creatief producent bij Dear People.

Paul Roest

partner/director, rubenpaulruben, NL

Paul Roest begon zijn carrière als zelfstandige met kleine projecten tijdens de opkomst van de Canon 5D. Naarmate de projecten groter werden, ontmoette hij Ruben en Ruben. Samen richtten ze al snel het productiebedrijf rubenpaulruben op. Tegenwoordig bestaat het team uit zes personen en blijven de projecten steeds groter en ambitieuzer worden.

Maxime Rouge - MIMA's jury 2025

Maxime Rouge

Music Supervisor & Artistic director, Prodigious (Publicis), FR

Met een carrière van 15 jaar als professioneel muzikant en training aan de American School of Modern Music, werd Maxime Rouge geïntroduceerd in de fascinerende wereld van muzikale synchronisatie toen verschillende van zijn composities werden gebruikt in internationale campagnes voor merken zoals Nokia en L’Oréal. Als fotograaf en stedelijke ontdekkingsreiziger met het Interstices-collectief brengt hij een unieke visie in zijn begrip van muziek en beeld. Sinds 2015 co-dirigeert Maxime de muzikale kunstzinnige richting samen met Grégoire Bucaille, waarbij ze zich richten op merk muziekstrategieën en muzikale supervisie voor de Publicis-groep. Hun missie is om voortdurend op zoek te gaan naar nieuwe muziek, creatieve concepten en opkomend talent om te voldoen aan de uiteenlopende behoeften van hun klanten. In de loop der jaren hebben ze het voorrecht gehad om samen te werken met prestigieuze merken zoals Cartier, Lancôme, Valentino, Orange en nog veel meer. Of het nu gaat om bescheiden of grootschalige projecten, hun toewijding blijft constant: het voorstellen van originele en gedurfde muzikale oplossingen die waarde toevoegen aan elk project door de kracht van muziek.

Nino Stoffels & Jasper Vierboom

Strategy & Sound / Creative Director & Partner, Wolfstreet, NL

Nino Stoffels en Jasper Vierboom vormen een dynamisch duo dat strategie, geluid en visuele creativiteit combineert. Nino, een strateeg en componist, ontdekt de essentie van merken en vertaalt deze naar geluid, met klanten zoals Nike, ABN AMRO, Budget Thuis en Artis. Na bijna vijf jaar bij Natwerk werkt hij nu bij Wolfstreet en als freelancer, waar hij zich richt op sonic branding en composities. Jasper leidt het creatieve team van Wolfstreet en creëert hoogwaardige visuele content voor innovatieve merken. Samen verenigen Nino en Jasper geluid en beeld om meeslepende merkbelevingen te creëren die een blijvende indruk achterlaten.

Charlotte Stricker

Charlotte Stricker

Bell Music Supervision

Charlotte’s liefde voor muziek begon op jonge leeftijd met pianospelen, dansen en een poging tot drummen, maar al snel wist ze dat het bespelen van instrumenten het beste aan professionals kon worden overgelaten. Ze startte haar carrière als Rights Manager bij CNR Music & Overamstel Uitgevers en ging door als Sync Manager en later Head of Sync bij CTM Publishing. Hier was ze verantwoordelijk voor het exploiteren en pitchen van de commerciële en productie muziekcatalogus voor onder andere reclames, films, series en games, en het onderhandelen van de beste licenties voor hun schrijvers en componisten. Bij CTM kreeg Charlotte haar eerste ervaring met music supervision, onder andere met het project de Amazon speelfilm Hardcore Never Dies, geregisseerd door Jim Taihuttu. Begin dit jaar sloot ze zich aan bij het Bell Music Supervision-team als Music Supervisor, waar ze momenteel werkt aan verschillende nieuwe films en series die binnenkort zullen verschijnen.

Alessandro Tomasi

Director & Photographers Rep., 100%, NL

Ale is de Directors & Photographers Rep bij 100%, en verbindt het bureau en zijn talent met de bredere creatieve industrie. Hij is een multidisciplinair professional die al meer dan tien jaar werkzaam is in verschillende sectoren, waarbij hij zijn carrière begon in de wereld van hedendaagse kunst en fotografie. Sindsdien heeft hij samengewerkt met internationale merken en creatieve bureaus. Daarnaast was hij Community and Partnerships Manager bij ADCN, de grootste creatieve community van Nederland, waar hij toonaangevende evenementen zoals het Dutch Creativity Festival en de lopende serie Creative Collider programmeerde en hostte.

Niels Visser

Niels Visser

Executive Producer, Pink Rabbit, NL

Als Executive Producer bij PinkRabbit leidt Niels de producties van regisseurs zoals Teddy Cherim, Juul Op Den Kamp, Ismael ten Heuvel en Souf Kinani. Hij produceert regelmatig commercials in zowel Nederland als het buitenland. In de afgelopen tien jaar heeft Niels gewerkt aan een breed scala van commercials, muziekvideo’s en (korte) films. Zijn portfolio omvat commercials voor Patta & FC Barcelona, G-Star met Snoop Dogg, een KFC commercial met rapper Joost, korte Nike documentaires over gabber, bubbling en hiphop, clips voor Spinvis en Meetsysteem, en een Ghanese film vol originele Ghanese tracks.

Derk-Jan Warrink

Producer, Keplerfilm, NL

Keplerfilm is in 2016 opgericht en werkt met grote ambitie aan (internationale) speelfilms en korte films, zoals de met een Gouden Kalf bekroonde speelfilm en Nederlandse Oscar-inzending BULADÓ (Eché Janga), box-office hit HOTEL SINESTRA (Michiel ten Horn) en Cannes Caméra d’Or winnaar ARMAND (Halfdan Ullmann Tøndel). Keplerfilm wordt geleid door producenten Derk-Jan Warrink en Koji Nelissen – beide leden van ACE, EFA en alumni van EAVE – waarbij Derk-Jan een focus heeft op de creatieve kant en Koji op de zakelijke visie en uitvoering. In 2022 werd Keplerfilm geselecteerd als een van de meest toonaangevende Europese producenten in THE EURO 75 van Screen International.

Ollie White

Music Supervisor, Theodore Music, UK

Ollie is een in Londen gevestigde Music Supervisor en lid van het muziek-supervisiecollectief Theodore Music. Hij is vooral bekend om zijn werk aan de Disney Plus-herstart van Doctor Who en de populaire HBO-serie Industry.

Mats Wilke

Joe Public, NL

Mats Wilke is reclametekstschrijver en creatief directeur bij Joe Public Amsterdam. Hij is verantwoordelijk voor prijswinnende campagnes voor uiteenlopende klanten, waaronder het Van Gogh Museum, Audi, de Nederlandse overheid, en verzekeraar OHRA, evenals diverse goede doelen. In een van zijn favoriete campagnes speelde Henk Wijngaard de muzikale hoofdrol. Mats kijkt ernaar uit om tijdens de Matchmaking Sessions nog meer getalenteerde componisten te ontmoeten.

Jacob Wiltshire

Jacob Wiltshire

Creative Director, Pusher Music, DE

Jacob Wiltshire is een professional in de muziekindustrie en creatief directeur bij PUSHER, met jarenlange internationale ervaring in A&R, sync-licenties, muziekproductie, labelmanagement en publishing. Wiltshire, die normaliter in Berlijn woont, vertegenwoordigt en beheert PUSHER’s netwerk van artiesten, componisten, label- en publishingpartners voor wereldwijde sync-mogelijkheden. PUSHER en de muziek van haar artiesten zijn te horen geweest in honderden entertainmentmarketingcampagnes voor Disney, FOX, Warner Brothers, Universal, Netflix, Sony, Amazon, HBO, Activision, Ubisoft, Amazon, Hulu, Apple en A24. De advertentieafdeling van PUSHER heeft ook reclamespots gedaan voor Ford, Toyota, Playstation, Audi, Samsung, Volkswagen, Porsche en Burberry.

Inschrijfformulier