We gaan ook dit jaar weer samenwerken met ADE. Dit toonaangevende platform voor elektronische muziek is dé plek bij uitstek om de laatste ontwikkelingen te spotten in de music scene. Van de muzikale trends en opkomend talent tot het nieuwste werk van de pioniers en supersterren. BMIM zal ook dit jaar bijdragen aan het ADE Pro programma met de beste en nieuwste sprekers op het gebied van muziek in film, games, series en advertising.
Laat BMIM jouw gids zijn in de wereld van mediamuziek. Ontdek de experts op het gebied van film, reclame en game-muziek en de thema’s die we zullen bespreken hieronder. Naast deze talks zal er ook een matchmaking plaatsvinden. Meer informatie hierover komt in het midden van september. Zien we je in Amsterdam? Koop snel je ticket!
BMIM x ADE 2024
Trailer Tunes: Music that Hooks
Trailers zijn vaak de eerste indruk van een film of serie, en de muziek speelt een cruciale rol in het grijpen van de aandacht van het publiek. Het is vaak de allereerste keer dat een kijker kennis maakt met de bijzondere wereld van het verhaal. Laat onze experts je meenemen in de wonderlijke wereld van
Fresh Ideas From Abroad: What We Can Learn from Music Agencies Worldwide
Deze sessie is speciaal ontworpen voor mediamuziekprofessionals die klaar zijn om hun vak naar een hoger niveau te tillen. Klaar om je creativiteit te prikkelen en nieuwe inzichten te krijgen? Hoewel we enorm trots zijn op het uitzonderlijke talent en de kwaliteit van onze Nederlandse muziekagentschappen, richt dit panel zich op het verkennen van de
Screen Soundtracks: The Power of Music Supervision
Waar muziek vroeger een bescheiden achtergrondrol speelde in films en series, kunnen we nu met zekerheid zeggen dat het één van de hoofdrollen heeft vervuld. Een perfect geplaatst nummer of soundtrack kan het publiek betoveren en culturele momenten definiëren. Zeker met de komst van TikTok. Deze transformatie is grotendeels te danken aan het werk van
I’m With the Brand
Tegenwoordig gebruiken merken niet alleen muziek als middel, ze werven hun identiteit met muziek. Van pakkende jingles tot volledige anthems, steeds meer bedrijven creëren merk gebonden nummers die in je hoofd blijven hangen lang nadat de advertentie is afgelopen. Maar hoe ga je van het kiezen van een deuntje naar het maken van muziek als
Matchmaking: One on One Sessions
Sinds de start van BMIM is ons centrale doel altijd geweest om een verbindende rol te spelen binnen de creatieve industrie. De afgelopen jaren hebben onze One on One-sessies bewezen hoe waardevol dat kan zijn, door gelijkgestemde mensen samen te brengen. Er zijn positieve, vaak zeer nuttige dingen uit voortgekomen. Of je nu je muziek
Closing Drinks
Wanneer vinden de beste gesprekken plaats? Juist, tijdens de borrel! Daarom openen wij de bar na onze panels bij ADE voor iedereen die zin heeft in een hapje, een drankje en het afronden van de gesprekken die je overdag bent gestart. Wie weet ontmoet je wel een potentiële klant of pak je de kans om