Gaming is populairder dan ooit! Nu grote merken als Gucci, Balenciaga en Lexus hun krachten bundelen met games, gamers en e-sportkampioenen, wordt het gaming-universum alleen nog maar groter! En raad eens wie de kern vormt van deze sonische revolutie? Jij! De makers, de dromers, de componisten die bits en pixels transformeren in betoverende werelden.
Terwijl de game-industrie blijft groeien, groeien ook de mogelijkheden voor componisten! Onze gewaardeerde panelleden zullen hun kennis en ervaring delen over nieuwe kansen, de vervagende grenzen tussen traditioneel gamen en e-sports, en hoe je jezelf kunt positioneren om voorop te (blijven) lopen in dit zich ontwikkelende landschap.

Codie Childs
Music Supervisor, PlayStation Studios, UKVoordat Codie bij PlayStation ging werken, begeleidde ze verschillende muziekprojecten in film, tv en reclame, onder andere als Associate Music Supervisor voor de documentaireserie Uprising (regisseur McQueen, Rogan) en de VR-experience On The Morning You Wake (to the End of the World). Ze ondersteunde ook campagnes voor bedrijven als Nike, Mercedes-Benz, John Lewis en het Internationale Rode Kruis.
Inmiddels is Codie Senior Music Supervisor bij PlayStation Studios. Ze werkt zowel aan de muziek voor games als aan de wereldwijde advertentiecampagnes voor Sony. Recente hoogtepunten zijn onder meer de ‘Live from PS5’-campagne en de vernieuwde PlayStation Plus.

Julia Chourgnoz-Villano
Music Marketing Manager, Ubisoft, FRJulia kwam in 2022 bij het Ubisoft Music-team met de missie om alle originele muziekcreaties en artiestendeals van te versterken. Als Brand Marketing Manager creëerde ze campagnes voor titels als Assassin’s Creed, Just Dance, Far Cry en Skull and Bones. Julia’s recente belangrijke samenwerkingen en campagnes op muziekgebied omvatten de GRAMMY-campagne uit 2023 voor Assassin’s Creed Valhalla: Dawn of Ragnarök (winnaar van de allereerste GRAMMY-prijs gewijd aan videogamemuziek), een origineel nummer “Skull and Bones” van HomeFree, originele samenwerkingen met 2WEI voor Prince of Persia: The Lost Crown, en een aangepaste song voor The Crew Motorfest met Spinnin’ Records en Tujamo.

Paul Deetman (moderator)
Directeur, KeokeN Interactive, NLPaul Deetman is mede-oprichter en directeur van gamestudio KeokeN Interactive en muziekbedrijf Hunchback Music. Met passie voor het creëren van meeslepende ervaringen creëerden Paul en zijn team de bekroonde actie-avonturengames: Deliver Us The Moon en Deliver Us Mars. Hunchback Music heeft bijgedragen aan trailermuziekprojecten voor Remedy Entertainment, Marvel en 20th Century Fox.