15:00 - 17:00

Matchmaking One on One sessies

Koepelzaal, Felix Meritis, Amsterdam — Deel van BMIM x ADE 2023
Dit event heeft al plaatsgevonden.

Sinds de start van BMIM is het centrale doel altijd geweest om op te treden als facilitator voor de creatieve industrie, en de afgelopen jaren hebben onze One on One sessies dat bewezen door gelijkgestemde mensen met elkaar in verbinding te plaatsen. Er gebeurden positieve en vaak nuttige dingen. Of je muziek wilt pitchen, kennis wilt vergaren, vragen hebt over toekomstige projecten, de toekomst van de sector wilt bespreken of gewoon een keiharde deal wilt sluiten, wij zijn blij dat we jullie samenbrengen.

Inschrijvingen voor Matchmaking One on One Sessions op BMIM x ADE 2023 zijn gesloten. Deadline was 11 oktober, 12.00 uur.

Kader Akbayir

Kader Akbayir

Head of Post Production, Scenery, NL

Kader studeerde management en rechten en leverde een belangrijke bijdrage op het gebied van postproductie. Ze werkte als Post Production Supervisor bij Pupkin, een gerenommeerd fictieproductiebedrijf en als Head of Post bij Scenery, een prestigieus documentaireproductiebedrijf. Haar passie voor management, financiering en toezicht houden op de postproductie van internationale documentaires is zichtbaar vanaf haar vroege carrière tot op de dag van vandaag.

Ramin Bahari

Creative director, DEPT, NL

Ramin is creatief directeur bij DEPT Agency. Dit betekent dat hij mag beslissen welke advertenties er worden gemaakt. Dat maakt hem het tegenovergestelde van de meeste mensen, die beslissen welke advertenties worden overgeslagen. Meestal slaan de meeste mensen de advertenties van Ramin over. Heel af en toe doen de meeste mensen dat niet. Dan werkt zijn werk.

Muziek maakt veel van zijn werk beter. Kom er eens met hem over praten. Misschien kun jij hem helpen advertenties te maken die de meeste mensen niet overslaan. Advertenties voor een aantal van zijn klanten, zoals Bol.com, Bitvavo of de Bijenkorf. Dat zou hij geweldig vinden. En de meeste mensen ook.

Laura Bell

Music supervisor, Bell Music Supervision, NL

Als door het conservatorium opgeleide en doorgewinterde manager in de muziekindustrie, met functies als platenlabelmanager, sync-directeur en algemeen directeur voor productiemuziek, is Bell er nu trots op een pleitbezorger te zijn voor het ambacht van muzieksupervisie, waarbij zij de afgelopen vier jaar veel soundtracks heeft vormgegeven. jaar voor Nederlandse en internationale films, documentaires en series. Credits zijn onder meer Occupied City van Steve McQueen, Stromboli en Happy Ending op Netflix, Modern Love Amsterdam-serie van Amazon, de voor Cannes genomineerde dramaserie Childhood Dreams, Piece of My Heart van Dana Nechushtan, Goodbye Stranger van Aaron Rookus en Silver Haze van Sacha Polak.

Kirsten van den Berg

Kirsten van den Berg

Senior Intergrated Producer, 180 Amsterdam, NL

Kirsten is Senior Producer bij 180 Amsterdam. Met meer dan twaalf jaar ervaring binnen de reclamebranche heeft ze een bewezen track record in het produceren van nationale en internationale campagnes voor onder andere Pepsico (Lays) en Gatorade, ING en Rabobank, Randstad en Start People, BMW, Toyota en Lexus, Holland Casino, PLUS, Bloemenbureau Nederland, MSC cruises en Vodafone Ziggo.

Pirke Bergsma

Pirke Bergsma

Owner, Pirke Productions, NL

Pirke speelde in verschillende bands en stapte in 1996 de reclamewereld in als productieassistent bij Wieden & Kennedy. Hij klom op tot producer bij onder meer Nike en Coca-Cola, werkte daarna bij DDB en startte in 2003 zijn eigen bedrijf met Pirke Productions. Hier werkt hij zowel als agency producer voor diverse (inter)nationale reclamebureaus als productiebedrijf/muziekproducent om de muziek voor producties te verzorgen.

Dan Bewick

Founder/creative director, The Elements Music, UK/US

Dan Bewick is een bekroonde Britse componist, producer, sound designer en DJ, en heeft gedurende zijn carrière talloze club- en cross-over hits geproduceerd, die wereldwijd miljoenen omzet genereren. Omdat hij altijd een passie had voor het schrijven van op maat gemaakte muziek naar beeld, kon hij de vaardigheden die hij tijdens het maken van platen opdeed gemakkelijk omzetten in het maken van bekroonde partituren en sound design voor speelfilms, games en commercials. In 2015 werd Dan partner bij The Elements Music en verhuisde van Londen naar LA. Sinds hij bij hem kwam, heeft hij de creatieve leiding gehad bij projecten voor veel van ’s werelds toonaangevende merken. Het leiderschap van Dan heeft er ook toe bijgedragen dat TEM op de Inc. 5000-lijst staat.

Bobby Boermans

Regisseur, NL

Na het afronden van zijn opleiding aan de Nederlandse Film & Televisie Academie, studeerde hij aan het prestigieuze American Film Institute Conservatory in Hollywood, Los Angeles. In 2011 maakte hij zijn speelfilmdebuut met de thriller Claustrofiobia, gevolgd in 2012 door zijn tweede speelfilm App. Het was de eerste biooscoopfilm ter wereld die gebruik maakte van 2nd-screen in het theater, waarvan de remake-rechten werden verkocht aan Hollywood. In 2012 was hij mede-oprichter van productiemaatschappij 2CFILM (Hartenstraat, Jack Bestelt een Broertje, Oh Baby, Hartenstrijd, Casanova’s, Thunderdome, Whitestar).

In 2013 maakte hij het TV drama ROFFA (genomineerd Prix D’europe 2014). Vervolgens regisseerde hij 4 seizoenen van de populaire drama serie Nieuwe Buren (gebaseerd op het gelijknamige boek van Saskia Noort) voor Videoland. Nieuwe Buren werd hergemaakt in Frankrijk (M6) en was de eerste officiële aankoop van Amazon Prime in Nederland. In 2018 regisseerde hij de succesvolle hit Mocro Maffia, ook weer voor Videoland. Deze werd verkocht aan 23 landen en bereikte een record van 50 miljoen streams. Mocro Maffia werd bekroond met het Gouden Kalf voor beste TV Drama 2021, de VIDEO AWARD for best on-demand series, en een DUTCH DIRECTORS GUILD nominatie. Bobby regisseert daarnaast commercials voor cliënten zoals Heineken, Ajax, Albert Heijn, Audi, Sanex, Honda, Holland Casino, Soldaat van Oranje, Tommy Hilfiger & KPN. Hij is bestuurslid van de DAFF (Dutch Academy For Film) en lid van EFA (European Film Academy).

Lars Brink

Director & Owner, StudioStudio, NL

Lars is filmregisseur en eigenaar van filmproductiebedrijf Studio Studio in Amsterdam. Als autodidactische regisseur begon hij ooit in de muziekindustrie met het maken van videoclips en documentaires. Nu werkt hij vooral in de reclame-industrie en maakt hij commercials voor merken als Tele2, Nike, McDonald’s & Ace & Tate.

Codie Childs

Music Supervisor, PlayStation Studios, UK

Voordat Codie bij PlayStation ging werken, begeleidde ze verschillende muziekprojecten in film, tv en reclame, onder andere als Associate Music Supervisor voor de documentaireserie Uprising (regisseur McQueen, Rogan) en de VR-experience On The Morning You Wake (to the End of the World). Ze ondersteunde ook campagnes voor bedrijven als Nike, Mercedes-Benz, John Lewis en het Internationale Rode Kruis.
Inmiddels is Codie Senior Music Supervisor bij PlayStation Studios. Ze werkt zowel aan de muziek voor games als aan de wereldwijde advertentiecampagnes voor Sony. Recente hoogtepunten zijn onder meer de ‘Live from PS5’-campagne en de vernieuwde PlayStation Plus.

Max Dorsman Lemstra

Sound Production Lead, Media.Monks, NL

Max Dorsman, tegenwoordig Sound Production Lead voor de wereldwijde content-, data- en media-krachtpatser Media.Monks heeft een diverse achtergrond in muziek, evenementen en digitale ambachten. Als muziekartiest en producer heeft Max releases gehad op talloze platenlabels, zoals Soul Heaven (Defected) en Razor N Tape (deepanddisco) en trad hij op in nachtclubs in Europa en Noord-Amerika. Hij heeft ook tal van evenementen en talentenshows georganiseerd.

Tijdens zijn tijd in New York heeft Max zijn vaardigheden als muziekprofessional aangescherpt, waardoor hij een diepgaand inzicht in de industrie heeft verworven en waardevolle verbindingen heeft opgebouwd met artiesten, labels en andere professionals uit de industrie.

Max’ passie voor interdisciplinaire kunst heeft hem ertoe gebracht het snijvlak van dans en elektronische muziek te verkennen, wat heeft geresulteerd in een aantal werkelijk unieke en innovatieve filmstukken voor de VPRO & Kranenburgh Museum. Door zijn werk heeft hij laten zien dat hij op verschillende manieren naar geluid kan kijken, waardoor hij ervaringen creëert die de zintuigen prikkelen en vooroordelen uitdagen.

Jesper Gadeberg

Music Stylist, DK

Jesper Gadeberg is een onafhankelijke music supervisor gespecialiseerd in reclame.

Van tijd tot tijd de music supervisor voor regisseurs als Jonathan Glazer, Kim Gehrig, Traktor, Martin Werner, Felix Brady en Martin De Thurah. Voor merken als Burberry – Playstation – Squarespace – Heineken – Mercedes & IKEA.

Spreker & lezingen op muziekfestivals – reclamefestivals & universiteiten over muziek in reclame. Jureren op diverse reclamefestivals zoals YDA & AICP. Heeft bijgedragen aan muziek in artikelen gepubliceerd in The Huffington Post etc.

Awards omvatten; The Lions, Ciclope, D&AD, ADC, etc.

Alex Heringa

Alex Heringa

Producent, Mr. Frank, NL

Als producer bij filmproductiebedrijf Mr.Frank slaat Alex een brug tussen kunst en commercie. Met een masterdiploma in filmregie van de LUCA School of Arts combineert hij zijn kennis van regisseren met creatieve productie. Hij werkte onder andere samen met merken als Nike, Evian en Adidas.

Joeri Jansen

Creative Director, Roorda, NL

Joeri Jansen is partner en creatief directeur van Roorda Reclamebureau. Hij is de bedenker van bekroonde campagnes over gedragsverandering en positieve impact. “We geloven dat we rationele wezens zijn. De waarheid is dat 95% van ons gedrag wordt bepaald door onze emoties. Muziek speelt een cruciale rol bij het overtuigen.” Hij is de creatieve kracht achter succesvolle collabs zoals “Knalplanga” met Donnie en “Ik ben de BOB” met Goldband en de gerecyclede versie van “Afscheid” van Xander de Buisonjé en de Joël Beukers banger “Vuurwerkbril“.

Marie-Claire Janssen

Executive producer

Marie-Claire is een mediaprofessional met meer dan twee decennia ervaring in storytelling en productie. Ze heeft bijgedragen aan veelgeprezen projecten, van nationale hits als Penoza en Bon Bini Holland tot internationale films als The Hitman’s Bodyguard.

Ze begon als productiemanager en werd later hoofd productie bij NewBe, waar ze toezicht hield op projecten voor Netflix, Amazon en NPO. Als Business Manager bij Fiction Valley speelde ze een sleutelrol in Mocro Maffia e.a. en coproduceerde ze het Belgische Patsers.

Ferdy Joosen

The Gardeners

Ferdy Joosen is een creatieveling in de reclame, copywriter en muzikant in hart en nieren. In de 29 jaar dat hij bestaat, is hij gaan geloven dat ‘copy’ de kracht heeft om extreem levendige werelden te creëren, zonder gebruik te maken van afbeeldingen. En dat heeft hij ongetwijfeld geleerd door de teksten en stemmige melodieën van de liedjes die zijn ouders vroeger afspeelden. Hij vindt het dan ook geweldig om te kunnen luisteren en te beoordelen wat voor levendige werelden hij in de muziek zal ervaren.

Polona Kasal

Music Supervisor, Resister Music, UK

Met een achtergrond variërend van NTS-radio tot muzikaal artiest en liefhebber van elektronische muziek, vindt Polona de ‘deeper cuts’ die je altijd al wilde hebben, maar waarvan je niet wist dat ze bestonden. Als Music Supervisor bij het Londense muziekbureau RESISTER streeft Polona er altijd naar om een creatieve, linkse benadering te hanteren bij het zoeken naar muziek voor merken.

Emmie Kollau

Aldus Producties

Emmie Kollau is podcastmaker en leidt daarnaast met ontwerper Tijl Akkermans productiehuis Aldus’ producties. Samen maken ze geëngageerde verhalen in alle mogelijke vormen waarmee ze de tijdgeest graag op de hielen zitten. Ze werken autonoom of in opdracht van omroepen, kranten of musea, zoals de VPRO, NTR, NRC, HUMAN, Joods Museum, Duitsland Instituut en Nationaal Comité 4 en 5 Mei. Bekende podcasts van Kollau zijn Hier hing een schilderij (NRC) en Lopendebandwerk (VPRO). Ook was ze als eindredacteur en producent verantwoordelijk voor de series Buiten de Muren, De Ranchi Baby’s en De Man en de Maan. Op dit moment werkt ze aan een aantal nieuwe documentaire-podcasts en schrijft ze haar eerste muziektheatervoorstelling Gabbers waren we. Eerder was ze o.a. directeur van Oorzaken Internationaal Podcast Festival en werkzaam als researcher en verslaggever bij diverse omroepen.

Aemilia van Lent

Executive Producer, 100%, NL

Aemilia is momenteel Executive Producer binnen de commerciële afdeling van 100%, waar ze zich voornamelijk richt op korte commerciële content van 10-30 seconden tot een minuut. Ze begon haar carrière als freelancer aan langere projecten zoals speelfilms, korte films, televisieseries en lange documentaires. Na verloop van tijd verschoof haar focus steeds meer naar commercials. Tegenwoordig ligt haar rol bij 100% op klantbetrokkenheid, het bedenken van concepten en het opstellen van budgetten die naadloos aansluiten bij de visie van de regisseur en de verwachtingen van het bureau.

Mischa Schreuder

Mischa Schreuder

Partner & Creative Director, Fitzroy, NL

Mischa is Creative partner bij Fitzroy en heeft meer dan 20 jaar ervaring als creative director bij onder andere Havas Worldwide, Imagine, Y&R, TBWA en Publicis. Hij won meer dan 200 (inter)nationale prijzen, waaronder een aantal Cannes Lions. Zijn bekroonde werk omvatte Mercedes-Benz, Hunkemöller, Delta Lloyd, Albert Heijn, Samsung en Lay’s.

Rogier Sol

Rogier Sol

Founder & Executive Producer, Better Call Sol, NL

Rogier begon in 1999 als assistent-locatiemanager op de set van de film Kruimeltje en werkte daarna in uiteenlopende functies in de filmwereld. Van 2007 tot 2016 leidde hij productiemaatschappij State31, waar hij films produceerde als Heineken The Candidate en Zeeman Fashion Week. Van 2017 tot 2021 werkte hij bij Wefilm als Head of Production en was onderdeel van het managementteam. In september 2021 begon hij voor zichzelf met productiemaatschappij Better Call Sol. Better Call Sol produceert commercials voor grote (Nederlandse) merken als Hema, Jumbo, Rijksoverheid en Booking.com.

Nino Stoffels

Wolfstreet

Nino doet strategie en sound bij Wolfstreet en werkt daarnaast als freelance componist. Voor hem draait muziek in advertenties om het vinden van het juiste geluid dat de creativiteit optilt en de campagne tot een succes maakt. De afgelopen jaren heeft hij muziek gemaakt voor merken als Nike, ABN AMRO en Catawiki.

Rachel Tauwnaar

Ambassadors Berlin

Rachel was verantwoordelijk voor de muziek achter internationale campagnes voor merken als G-Star, Karl Lagerfeld, Adidas, Schweppes, Smart, Tommy Hilfiger en nog veel meer. Vorig jaar componeerde ze samen met Mark van Bruggen de muziek voor G-Star RAW – The Rhythm of Denim, wat hen de onderscheiding opleverde van de meest geprezen commercial van het jaar in de muziekcategorie voor originele compositie.

Naast ervaring in music supervision heeft Rachel een achtergrond in zang, songwriting en het spelen van klassieke viool.

Alessandro Tomasi

Director & Photographers Rep., 100%, NL

Ale is de Directors & Photographers Rep bij 100%, en verbindt het bureau en zijn talent met de bredere creatieve industrie. Hij is een multidisciplinair professional die al meer dan tien jaar werkzaam is in verschillende sectoren, waarbij hij zijn carrière begon in de wereld van hedendaagse kunst en fotografie. Sindsdien heeft hij samengewerkt met internationale merken en creatieve bureaus. Daarnaast was hij Community and Partnerships Manager bij ADCN, de grootste creatieve community van Nederland, waar hij toonaangevende evenementen zoals het Dutch Creativity Festival en de lopende serie Creative Collider programmeerde en hostte.

Jasper Vierboom

Jasper Vierboom

Creative director & partner, Wolfstreet, NL

Met meer dan 60.000 uur aan beluisterde nummers op zijn Spotify Wrapped, is Jasper een aardige muziekfanaat. Hij begon bij Ogilvy, ging vanuit daar naar VICE en werkt nu als Creative Director en Partner bij Wolfstreet, waar hij muziek in zijn werk gebruikt om een verhaal of emotie te versterken. In 2023 was hij een van de juryleden van de Buma Music in Media Awards.

Niels Visser

Niels Visser

Executive Producer, Pink Rabbit, NL

Als Executive Producer bij PinkRabbit leidt Niels de producties van regisseurs zoals Teddy Cherim, Juul Op Den Kamp, Ismael ten Heuvel en Souf Kinani. Hij produceert regelmatig commercials in zowel Nederland als het buitenland. In de afgelopen tien jaar heeft Niels gewerkt aan een breed scala van commercials, muziekvideo’s en (korte) films. Zijn portfolio omvat commercials voor Patta & FC Barcelona, G-Star met Snoop Dogg, een KFC commercial met rapper Joost, korte Nike documentaires over gabber, bubbling en hiphop, clips voor Spinvis en Meetsysteem, en een Ghanese film vol originele Ghanese tracks.

Sofie Vlasveld

Postproduction Supervisor, Millstreet Films, NL

Na haar afstuderen aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (Audiovisuele media) ging Sophie als freelancer in de productie aan de slag. Ze werkte onder andere aan Nena, April, May & June, Hoogvliegers, The Miniaturist, Arthur & Claire en The Amazing Race. In 2020 maakte Sofie de overstap naar postproductie en inmiddels is ze werkzaam als postproductie supervisor bij Millstreet Films. Momenteel werkt ze aan Videolandserie Máxima.

Frank Wever

Producer, New Amsterdam Film Company, NL

Na hij afstudeerde aan de Universiteit van Amsterdam met de master Documentaire en fictie, met o.a. vakken gericht op geluid in film, is Frank begonnen bij productiemaatschappij New Amsterdam Film Company. In het midden van dit productiehuis, verkent hij verder zijn interesse in dramaturgie en geluid binnen narratieve film & documentaire, waarbij hij altijd op zoek is naar de crossover tussen arthouse en mainstream film. Onlangs bracht New Ams de eerste Nederlandse vampierfilm ‘We are animals,’ documentaire ‘A Gabber heads home,’ en speelfilm ‘Hardcore Never Dies’ uit.

Jacob Wiltshire

Jacob Wiltshire

Creative Director, Pusher Music, DE

Jacob Wiltshire is een muziekindustrie professional en creatief directeur bij PUSHER, met jarenlange internationale ervaring op het gebied van A&R, sync licenties, muziekproductie, labelbeheer en publishing. Hij heeft een liefde voor gedurfde en uitdagende muziek, een diep respect voor de artiesten die deze maken en een passie voor cinema.

Wiltshire, meestal gevestigd in Berlijn, vertegenwoordigt en beheert PUSHER’s selectie van artiesten, componisten, label- en publishing-partners voor wereldwijde sync-mogelijkheden. PUSHER en de muziek van zijn artiesten zijn opgenomen in honderden entertainmentmarketingcampagnes voor Disney, FOX, Warner Brothers, Universal, NETFLIX, Sony, Amazon, HBO, Activision, Ubisoft, Amazon, Hulu, Apple en A24. De advertentiedivisie van PUSHER heeft ook plekken veroverd voor onder meer Ford, Toyota, Playstation, Audi, Samsung, Volkswagen, Porsche en Burberry.