Zou The White Lotus ooit zo bekend zijn geworden zonder die akelige en sfeervolle soundtrack? En hoe zit het met het vierde seizoen van Stranger Things, dat Kate Bush’s ‘Running Up That Hill’ bijna veertig jaar later wereldwijde bekendheid gaf? Maar ook voor reclame is de kracht van muziek niet te onderschatten; je herkent dat pakkende merkdeuntje van HEMA of het iconische ‘I’m Lovin’ It’-nummer van McDonalds meteen.
Music supervisors worden ook wel de ‘wonderful wizards of music’ genoemd, muziektovenaars dus. Niemand is beter in het creëren van sfeer door het selecteren van de juiste muziek voor sync bij bewegende beelden. Music supervision en music placement in trailers, tv-series, films en advertenties zijn belangrijke inkomstenbronnen geworden in de muziekindustrie. Sync reps spelen een belangrijke rol bij het pitchen van bestaande muziek voor trailers, tv-series, films en advertenties.
Wil jij in gesprek met zo’n muziektovenaar om te ontdekken hoe jij je muziek kunt verkopen? We organiseren voor het derde jaar op rij Meet the Music Supervisors & Sync Reps: One on One Sessions tijdens ESNS. Er staat een dreamteam van internationale music supervisors en sync reps op je te wachten.
Inschrijvingen voor Meet the Music Supervisors & Sync Reps (One on One Sessions) op BMIM x ESNS 2024 zijn gesloten. Deadline was 10 januari, 23:59 uur.

Laura Bell
Music supervisor, Bell Music Supervision, NLAls conservatoriumopgeleide en doorgewinterde manager in de muziekindustrie — met functies als labelmanager, sync-directeur en algemeen directeur in de productiemuziek — is Bell nu trots om pleitbezorger te zijn van het ambacht van muzieksupervisie. In de afgelopen jaren heeft zij een belangrijke rol gespeeld bij het vormgeven van de soundtracks van diverse Nederlandse en internationale films, documentaires en series.
Haar credits omvatten onder meer Occupied City van Steve McQueen, Stromboli en Happy Ending op Netflix, de Amazon-serie Modern Love Amsterdam, de voor Cannes genomineerde dramaserie Childhood Dreams, Piece of My Heart van Dana Nechushtan, Goodbye Stranger van Aaron Rookus en Silver Haze van Sacha Polak.

Patrycja Bukowska
freelance music supervisor, PLPatrycja Bukowska is een music supervisor gevestigd in Warschau, Polen. Ze werkt al meer dan 20 jaar in de media-industrie, beginnend als regisseur voor Fremantle Media Polska, waar ze tv-programma’s regisseerde zoals The X-Factor, Idols en Poland’s Got Talent. Sinds 2010 richt ze zich voornamelijk op music supervision. Ze heeft meer dan 200 film- en tv-seriecredits op haar naam staan, waaronder veel bekroonde titels. Ze had onder meer het genoegen om samen te werken met Oscarwinnaar Andrzej Wajda aan de film Walesa – Man of Hope, en met de bekroonde componist Abel Korzeniowski als orkestcontractant voor de films The Courier en Emily. Een van haar meest recente producties was de Netflix-hit Forgotten Love. Haar filmopleidingsachtergrond van de Poolse Nationale Filmschool in Lodz en haar muzikale achtergrond helpen haar de visie van regisseurs te verbinden met het talent van componisten.

Dan Burt
Music Producer, VML, USDan Burt is al meer dan 17 jaar muziekdirecteur bij VML (voorheen bekend als Wunderman Thompson, het grootste bureaunetwerk ter wereld) en heeft aan duizenden commerciële spots voor wereldwijde en nationale klanten gewerkt. Hij heeft daar baanbrekende muziek gebracht, waardoor merkentertainment werkelijkheid is geworden voor zelfs de meest onverwachte klanten, waaronder HSBC, Nestlé, Diamond Trading Company, en heeft giganten als Puma, Google, Smirnoff, Coca-Cola, Samsung en Microsoft verder versterkt door samen te werken met artiesten over het hele muziekspectrum, waardoor ze een flink aantal carrières op gang hebben gebracht.

Louis Grant
music supervisor, VICE, GBMet een achtergrond in independent muziek, voorheen werkzaam als hoofd Sync van Erased Tapes, houdt Louis momenteel toezicht op de muzieklicenties en music supervision van de videocontent van VICE en zijn merken.

Terese Gustafsson
Music Supervisor & Sync ConsultantMet een achtergrond variërend van syncrepresentatie, publishing, custom a’s en muzieksupervisie in Zweden, Los Angeles, Berlijn en Londen. Terese heeft een diep inzicht in het synchronisatielandschap. Nadat ze onlangs is teruggekeerd naar haar roots in Göteborg, Zweden, wijdt Terese haar expertise nu aan freelance muzieksupervisie en synchronisatieadvies. Enkele van haar meest recente klanten en projecten zijn onder meer Volvo Cars, Bottega Veneta en het smaakmaker-onafhankelijke label en uitgever Erased Tapes Records.

Mounir Hathout
SonhouseAls Music Supervisor bij geluidsproductiebureau Sonhouse mixt en matcht Mounir artiesten en muzikanten met regisseurs en producers. Van het selecteren en kiezen van bestaande muziek, tot het aansturen van de creatie van op maat gemaakte scores: hij gelooft in een persoonlijke aanpak door nauw samen te werken met de projectteams en wensen en behoeften te vertalen in noten en kippenvel. Hij is ook lid van de Guild of Music Supervisors (VS) en de UK & European Guild of Music Supervisors (GMS). Als deejay draait het bij Mounir om het creëren van de juiste sfeer voor zijn publiek. Nogmaals, het mixen en matchen van sfeer met muziek – en niet andersom – maakt hem tot een veelzijdige en flexibele pannenkoekendraaier met een voorliefde voor hiphop en RnB. Mounir is vooral bekend van Belgische producties als 1985, Undercover, Zillion, Roomies, Knokke-Off en Holy Rosita. En voor internationale producties als War of the Worlds, Floodland en In The Land of Saints and Sinners.

Alicia Leinot
music supervisor, Big Sync Music, FRZe begon haar carrière bij het in Berlijn gevestigde music supervision bureau Tracks & Fields, waar ze werkte aan advertenties voor Sony, Mercedes, Nike, McDonalds… voordat ze overstapte naar de kant van de houders van muziekrechten om de licentieafdeling op te zetten voor het Duitse indielabel Majestic Casual Records. Nadat ze als consultant bij Creaminal Music Supervision was gekomen, verdeelt ze nu haar tijd tussen Parijs en Londen bij Big Sync Music, waarbij ze voornamelijk aan de muziek voor commercials werkt met agentschappen en merken als Magnum, Axe, Dove, Google, Coty, L’Oréal, TikTok.

Emeline Marabelle
sync rep, Bellemeute, FREmeline Marabelle is de oprichter en creatief directeur van Bellemeute, experts in sync en muziekcompositie. Het bureau werkt nauw samen met onafhankelijke catalogi en componisten en promoot hun muziek actief bij reclamebureaus, music supervisors en filmproductiebedrijven. Ons doel is om creatieve muzieksamenwerkingen mogelijk te maken tussen Bellemeute’s unieke artiesten en contentmakers in de reclame-, film- en tv-industrie. Emeline werkt ook als hoofd programmering en redactie bij Les Arcs Film Festival.

Lena Obara
Music Supervisor, Sector C, DELena Obara is een bekroonde music supervisor. Ze is een zeer creatieve en fantasierijke muziekexpert met meer dan tien jaar ervaring in de industrie. Haar uitgebreide opleiding in muziek en media biedt een solide basis voor haar weloverwogen keuzes en beslissingen in music supervision.
Lena’s expertise stelt haar in staat elk project van begin tot eind te sturen, of het nu gaat om het naadloos afstemmen van projecten op muziek en vice versa door het onderzoeken en identificeren van muziek en componisten wereldwijd, of het omgaan met internationale licenties en onderhandelingen. Ze werkt aan producties met partners in verschillende landen, en dankzij haar netwerk kan ze niet alleen de rechten uit verschillende gebieden verkrijgen, maar ook de juiste componist en het meest authentieke nummer of geluid vinden.
Lena’s portfolio omvat music supervision bij Grammy-, Oscar-, BAFTA-, Golden Globe-, TIFF- en KVIFF-genomineerde en bekroonde projecten in film en reclame. Ze was jurylid bij de Cannes Lions en Ciclope Festivals.

Damian Slonina
Co-Founder & CEO, Jaguarec, PLJaguarec, gevestigd in Warschau, Polen, heeft zijn reputatie als gerespecteerd creatief muziekbureau versterkt en muziekoplossingen aangeboden voor reclame, film, tv-content en games. Hun gevarieerde klantenportfolio omvat gerenommeerde merken zoals Levi’s, McDonald’s, Pepsico, T-Mobile, Skoda en nog veel meer. Jaguarec vertegenwoordigt een breed repertoire, met commercieel uitgebrachte muziek en productiemuziekbibliotheken van over de hele wereld. Daarnaast draagt Damian aanzienlijk bij aan de industrie door zitting te nemen in de besturen van zowel de Polish Music Publishers Association (PSWM) als de Society of Authors ZAIKS, de Poolse CBO.

Michelle Stoddart
Sync representativeMichelle werkt al meer dan 30 jaar in de muziekindustrie – van een baan in een platenzaak in Canada op 15-jarige leeftijd; tot het leiden van het synch-team bij Kobalt Music; en uiteindelijk het oprichten van Stoddart Music in 2018. Muziek is, en is altijd, haar droombaan geweest. Michelle leeft en ademt synch, en is gepassioneerd over het helpen van artiesten en songwriters om hun synch-potentieel te vervullen.

Sari Torbiörnsson
managing director & music supervisor, Ohlogy, DESari Torbiörnsson werkt al 11 jaar als music supervisor bij Ohlogy, een onafhankelijk muziekbureau. Momenteel gevestigd in Berlijn, werkt ze met artiesten, producers, componisten en muziek van over de hele wereld. Ze heeft met verschillende wereldberoemde merken gewerkt en met hen samengewerkt aan verschillende projecten, van wereldwijde campagnes tot internationale retail strategieën en lokale evenementen. Ze doet ook jurywerk voor muziekprijzen en is medeorganisator van een muziek- en kunstfestival in Zweden. Haar liefde voor de niche en het onverwachte en het samenbrengen van werelden is een drijvende kracht in haar werk.