16:30 - 17:30

I’m With The Brand – Music as a leading role

Bovenzaal 2, Oosterpoort (Groningen) — Deel van BMIM x ESNS 2024
Dit event heeft al plaatsgevonden.

Waar muziek vroeger achteraf werd toegevoegd aan reclamecampagnes beseffen merken steeds meer dat muziek juist een van de hoofdrollen speelt in hun branding strategie. Een positieve ontwikkeling, want componisten en makers krijgen meer en meer inspraak.

Zo zitten producers, componisten en artist managers al vanaf het allereerste begin aan tafel om samen met creatives de beste campagne te creëren. Iets wat je enorm terugziet in het eindresultaat, met verschillende campagnes die viraal gaan mede dankzij media socials TikTok.

Niet alleen het proces veranderd, het brengt een nieuwe stroom van inkomsten met zich mee én een enorme kans voor meer exposure en groei als artiest. Iets waar een merk ook van mee kan profiteren. In dit panel praten we over deze ontwikkelingen en de kansen die deze manier van samenwerken brengt. Te gast zijn Dan Burt (Music Producer, Wunderman Thompson), Darre van Dijk (Creative Director, TBWA\NEBOKO) en Els Dijkhuizen (Head of Marketing, Heineken) die hun ervaringen in het omgaan met copywriters, art directors, clients, redacteuren, componisten, artiesten en meer delen.

Dan Burt

Music Producer, VML, US

Dan Burt is al meer dan 17 jaar muziekdirecteur bij VML (voorheen bekend als Wunderman Thompson, het grootste bureaunetwerk ter wereld) en heeft aan duizenden commerciële spots voor wereldwijde en nationale klanten gewerkt. Hij heeft daar baanbrekende muziek gebracht, waardoor merkentertainment werkelijkheid is geworden voor zelfs de meest onverwachte klanten, waaronder HSBC, Nestlé, Diamond Trading Company, en heeft giganten als Puma, Google, Smirnoff, Coca-Cola, Samsung en Microsoft verder versterkt door samen te werken met artiesten over het hele muziekspectrum, waardoor ze een flink aantal carrières op gang hebben gebracht.

Darre van Dijk

Chief Creative Officer, TBWA\NEBOKO, NL

Darre is sinds januari 2016 Chief Creative Officer van TBWA|NEBOKO en maakt deel uit van TBWA’s Global Creative Core. Hij is tevens Global Chief Creative Officer voor Philips & McDonald’s binnen het collectief TBWA. Voordat hij bij TBWA kwam, was Darre 10 jaar CCO van Ogilvy & Mather Amsterdam.

Met meer dan 400 prijzen, waaronder 34 Cannes Lions en een Grand Prix, heeft Darre gewerkt aan opmerkelijke campagnes zoals DELA’s ‘Why wait until it’s too late’ en Coca-Cola’s ‘Choose Happiness’. Als Darius Dante schrijft, componeert en produceert hij muziek die succes heeft gevonden in de hitlijsten en op prijzenfestivals.

Darre’s werk bij TBWA|NEBOKO omvat campagnes voor Adidas, de Nederlandse Staatsloterij en McDonald’s. Onder zijn leiding won het bureau in 2018 en 2021 Agentschap van het Jaar. De Nederlandse Staatsloterij werd in 2019 uitgeroepen tot Adverteerder van het Jaar. In 2021 riep VIA hem uit tot ‘Today’s Legend’ en riep Media100 hem uit tot de meest invloedrijke reclamepersoon in de sector in 2022 en 2023.

 

Els Dijkhuizen

Marketing Director, Heineken Netherlands, NL

Els Dijkhuizen is Marketing Director bij Heineken Nederland. Ze is verantwoordelijk voor de commerciële activiteiten van alle bier merken van Heineken Nederland. Els heeft een voorliefde voor het marketing vak en combineert creativiteit met business inzicht om de consumenten in het hart te raken. In het verleden was Els op internationaal niveau werkzaam voor Heineken, en voor andere FMCG-merken bij Coca-Cola, en Smiths Food Group (Fritolay). Ze is nieuwsgierig, creatief en altijd op zoek naar nieuwe mogelijkheden om te innoveren en impact te maken. Met haar resultaatgerichte stijl streeft Els ernaar om samen met het team ideeën en dromen om te zetten in realiteit. Het glas is altijd halfvol, maar toch het liefst vol met een mooie schuimkraag! Proost!

Amber Roner

Presentator en programmamaker, Story Art Studio, NL

Als freelance presentator en multimedia journalist biedt Amber Roner al bijna 20 jaar een podium aan verhalen. Dit doet ze met veel energie als host, interviewer en programmamaker voor evenementen, podcasts, tv en radioshows. In het verleden o.a. voor ESNS, Pakhuis de Zwijger, Sublime en Omroep ZWART. Nu zou je haar stem kunnen kennen van de Brood en Spelen podcast van GRAP Amsterdam, waarin ze eens in de twee weken in gesprek gaat met gasten over hun werk en belangrijke thema’s die spelen in de muziekindustrie. Of van de Buma Music in Motion podcast: ‘Behind the Track’, waarin ze met mediamuziek componisten in gesprek gaat over hun werk.

In samenwerking met