Merken houden van muziek en steeds meer merken maken gebruik van een brand song, een nummer dat ze speciaal hebben gecomponeerd voor een advertentie of campagne. In dit panel praten we over de kracht van muziek en muziek- en merksamenwerkingen met ING en Unilever (Ola). Kom meer te weten over de beste en favoriete campagnes van deze leidinggevenden.

Steffen van Iersel
Head of Sponsoring & Events, ING Nederland, NLSteffen van Iersel is sinds 2021 verantwoordelijk voor Sponsoring en Evenementen bij ING Nederland. In het sponsorbeleid van ING zijn twee pijlers belangrijk. Sport is de eerste, ING is sponsor van het Nederlandse voetbal, van bijvoorbeeld Oranje maar ook 632 amateurverenigingen. De tweede pijler is muziek. Ondanks dat ING al 35 jaar hoofdsponsor is van het Concertgebouw Orkest is deze pijler nog betrekkelijk nieuw.
Toch zijn er al een aantal aanspreken voorbeelden van partnerships waarbij brand en muziek goed bij elkaar komen. Zo zijn The Streamers tijdens Corona ontstaan dankzij de support van ING. Voor de Vermeer tentoonstelling in het Rijksmuseum heeft ING als activatie een track gemaakt met singer/songwriter Meau. In de meest recente campagne heeft muziek van Davina Michelle een prominente rol. En ING is partner van de comeback van rockband KANE. Beide pijlers maken ING onderscheidend en voegen emotie toe aan het merk.

Anne Schreuders
Director Ice Cream BNX, Unilever, NLMarketing- en zakelijk directeur met ruim 10 jaar ervaring binnen de voedingsmiddelenindustrie, zowel aan de retail- als leverancierskant in verschillende functies bij onder andere Ahold, Heineken en Unilever.

Amber Roner
Presentator en programmamaker, Story Art Studio, NLAls freelance presentator en multimedia journalist biedt Amber Roner al bijna 20 jaar een podium aan verhalen. Dit doet ze met veel energie als host, interviewer en programmamaker voor evenementen, podcasts, tv en radioshows. In het verleden o.a. voor ESNS, Pakhuis de Zwijger, Sublime en Omroep ZWART. Nu zou je haar stem kunnen kennen van de Brood en Spelen podcast van GRAP Amsterdam, waarin ze eens in de twee weken in gesprek gaat met gasten over hun werk en belangrijke thema’s die spelen in de muziekindustrie. Of van de Buma Music in Motion podcast: ‘Behind the Track’, waarin ze met mediamuziek componisten in gesprek gaat over hun werk.