De welbekende matchmaking sessies zijn er weer! Of je nu je muziek wilt pitchen, kennis wilt opdoen, vragen hebt over toekomstige projecten, de toekomst van de sector wilt bespreken, of gewoon een stevige deal wilt sluiten – wij zijn er trots op dat we jullie kunnen samenbrengen. Let wel op, je hebt tijdens deze gesprekken kort de tijd, dus ons advies is eerst even kijken of er een klik is!
Hoe het werkt?
Als je een ticket hebt gekocht voor het BMIM Special dan kun je je inschrijven voor deze matchmaking sessies. Bekijk de namen hieronder én ga aan de slag met jouw motivatie waarom je bepaalde mensen zou willen spreken. Let op, deze motivatie gaat één op één naar de deelnemers. Daarnaast doen wij ons best om iedereen een gesprek te geven, maar kunnen wij dit niet garanderen. Let op, deze matchmaking is bedoeld om de allereerste ontmoeting makkelijker te maken voor beide partijen. Ga dan ook open dit gesprek in en ontdek of je een klik hebt, vaak gaat de rest dan vanzelf!
Experts

Veronique Aicha
Film maker, SPUI25 & Director, QISSA Explore, NLVeronique Aicha (1986) is een beginnend regisseur. Ze neemt momenteel deel aan QISSA Explore. In haar eerste film, Cabaret Card, een hybride documentaire die momenteel in ontwikkeling is, onderzoekt ze de relatie tussen jazz en rechtvaardigheid als een broedplaats waar improvisatie, maatschappijkritiek en kunst samenkomen. Tussen de jaren 1940 en 1960 was een Cabaret Card verplicht om op te treden in clubs in de VS. Deze vergunning werd een middel om jazzmuzikanten en politieke activisten het zwijgen op te leggen. De film Cabaret Card verweeft jazz, het stadsleven en artistieke expressie om rechtvaardigheid zichtbaar en voelbaar te maken.

Laura Bell
Music supervisor, Bell Music Supervision, NLAls conservatoriumopgeleide en doorgewinterde manager in de muziekindustrie — met functies als labelmanager, sync-directeur en algemeen directeur in de productiemuziek — is Bell nu trots om pleitbezorger te zijn van het ambacht van muzieksupervisie. In de afgelopen jaren heeft zij een belangrijke rol gespeeld bij het vormgeven van de soundtracks van diverse Nederlandse en internationale films, documentaires en series.
Haar credits omvatten onder meer Occupied City van Steve McQueen, Stromboli en Happy Ending op Netflix, de Amazon-serie Modern Love Amsterdam, de voor Cannes genomineerde dramaserie Childhood Dreams, Piece of My Heart van Dana Nechushtan, Goodbye Stranger van Aaron Rookus en Silver Haze van Sacha Polak.

Pirke Bergsma
Owner, Pirke Productions, NLPirke Bergsma is de oprichter van Pirke Productions, een full-service creatief productiebedrijf in Amsterdam, gespecialiseerd in video-, foto- en muziekproducties. Met meer dan 20 jaar ervaring werkt hij samen met zowel nationale- als internationale merken zoals Nike, Adidas, Coca-Cola, Samsung en Mitsubishi, voor reclamebureaus als Wieden+Kennedy, 72andSunny, TBWA, Cheil en Publicis. Wij geloven in sterke creatieve content met een krachtig verhaal en emotie, om echte verbinding met mensen te creëren. We werken met een zeer getalenteerde en ervaren groep freelance regisseurs en fotografen.

Jeroen Icks
Creative, Joe Public, NLAl tijdens zijn studie Advertising aan de Willem de Kooning Academie trad Jeroen in 2023 toe tot de reclamewereld. Als creatief bevindt hij zich, met zijn scherpe gevoel voor humor, op de dunne lijn tussen realiteit en absurditeit. Zo won hij in 2024 meerdere awards met KLUUN’s Puber Board. Een ode aan- én reflectie op zijn verleden als eigenwijze puber.
Als muzikant weet hij hoe groot de rol van ritme en geluid is. Geluid komt immers sneller binnen dan kleur. Dat maakt zijn werk niet alleen zichtbaar in het straatbeeld maar ook hoorbaar op de radio. In 2025 verschijnt hij daardoor wederom op de nominatielijst van de ADCN Awards voor zijn bijdragen aan de Muzikale Interventies van OHRA.

Susan Jacobs
Music Supervisor, SueperVision LLC, USSusan Jacobs is een pionier op het gebied van music supervision. Ze schreef geschiedenis door in 2017 de allereerste Primetime Emmy Award voor Outstanding Music Supervision te winnen voor haar uitzonderlijke werk aan de HBO-dramaserie Big Little Lies. Met een illustere carrière die meer dan twee decennia beslaat, heeft Sue de kunst van music supervision opnieuw gedefinieerd. Haar indrukwekkende cv omvat films als: Nyad, No Hard Feelings, Diving Bell and The Butterfly, Silver Linings Playbook, American Hustle, Cruella, I, Tonya, King Richard, Split en Promising Young Woman. Sue’s werk voor televisie is net zo indrukwekkend met series als True Detective: Night Country, The Jinx: Life And Deaths of Robert Durst en The Crowded Room.

Jolande Junte
Producer, Phanta Animation, NLJolande Junte (1964) studeerde in 1992 af aan de Academie voor Beeldende Kunsten in Kampen. In 2003 trad ze in dienst bij studio Animation World als art director en projectmanager. Vanaf 2006 werkte ze als algemeen directeur bij animatiestudio Motek Entertainment. Vanaf 2014 bekleedde ze dezelfde functie bij het gerenommeerde productiehuis BosBros. Sinds januari 2019 brengt Jolande haar uitgebreide animatie-ervaring in bij Phanta Animation. Onder deze naam produceerde ze de animatieserie Pim & Pom in het Museum en de succesvolle Dikkie Dik-films. Momenteel is de serie Pim & Pom on Museum Tour in productie en staat de familieanimatiefilm Miss Moxy gepland voor release in 2026.

Jon Karthaus
Director / Producer, Johnnywood Productions, NLJon Karthaus is een Nederlandse regisseur, schrijver en producent met een scherp oog voor authentieke verhalen. Hij werd bekend als acteur in Zoop en maakte vervolgens naam achter de camera met films als Homies, Costa, Bon Bini Holland II, The Dadchelor en Fijn Weekend. Als oprichter van Johnnywood Productions ontwikkelt hij kwalitatieve content met brede aantrekkingskracht. Naast film en tv is Karthaus ook actief als singer-songwriter en topliner in de Nederlandse popindustrie—een creatieve duizendpoot pur sang.

Julie van der Meiden
Creative, Born05 | part of ACE, NLEen kleine dertig jaar geleden had Bert Heerink een regelrechte zomerhit. Het liedje werd – zoals gebruikelijk in die tijd – ingezet als soundtrack voor een iconische Heineken reclame. Zo bereikte het ’t oor van mijn ouders, die net op zoek waren naar een naam – de mijne. Zo kom ik aan mijn naam en werd mijn geboortekaartje versierd met een rode Heineken-ster. Dat is de kracht van muziek. Het maakt een merk, creëert cultuur en heel soms inspireert het een naam. Bij Born05 bouwen we merken, creëren campagnes en online content. Van de sfeer in een TVC tot opvallende brand assets; muziek is één van de kansen om op te vallen.

Alicia Ramesar
Upcoming screenwriter, QISSA Lab 2025, NLAlicia Ramesar (1985), een all-round creative die na 10+ jaar als graphic designer haar eerste echte stap zet richting the big screen. Na decennialang gekeken, gebinged, maar vooral genoten te hebben van verhalen van briljante filmmakers, bleef het – tot zes jaar terug – zelf bij fantaseren, dagdromen en oneindig veel praten over de dingen die ze graag zou willen zien maar niet bestaan. Het resultaat? Een verhalengenerator als brein, eentje die op knappen staat om haar verhalen te delen met de wereld. Één van die verhalen is een epische horrorfilm waarmee Alicia is geselecteerd voor het QISSA Lab-traject. Hier wordt ze onder meer begeleid bij het structuur geven aan haar verhaal en pitch.

Ayisha Siddiqi
Actor, writer, director, producer, NLAyisha Siddiqi is een meervoudig bekroonde actrice en een opkomend scenarioschrijver en regisseur. Na haar afstuderen aan de Toneelacademie Maastricht in 2018 – waar ze de prijs voor beste scriptie en beste lecture performance won – speelde ze al snel hoofdrollen bij Het Zuidelijk Toneel en Het Nationale Theater. Haar filmwerk kreeg brede erkenning. Ze won Beste Actrice voor Koud (2015) en voor Plons (2022), Tandem (2023) en Honeycomb (2024). Tandem werd bovendien vertoond op de Short Film Corner van het filmfestival van Cannes. Gedreven door haar verlangen naar meer diverse verhalen, maakte Ayisha haar regiedebuut met 1 April (2025).

Charlotte Stricker
Music Supervisor, Bell Music Supervision, NLZe begon haar carrière als Rights Manager bij CNR Music & Overamstel Publishers en groeide daarna door tot Sync Manager en later Head of Sync bij CTM Publishing. In deze rol was ze verantwoordelijk voor het pitch- en exploitatieproces van de commerciële en production music catalogus voor advertenties, films, series en games, en onderhandelde ze over de beste licenties voor hun schrijvers en componisten. Na haar eerste ervaringen met music supervision, waaronder haar werk aan de Amazon-speelfilm Hardcore Never Dies, trad ze in 2024 toe tot Bell Music Supervision als music supervisor. Sindsdien werkte ze aan meerdere films en series, waaronder de Netflix-series Haantjes en Voetbalouders, en de binnenkort te verschijnen titels Joe Speedboot en Bad Boa’s.

Froukje Tan
Writer / Director, NLFroukje Tan is een Nederlandse filmmaker en storyteller. Haar werk omvat documentaires, korte films (waaronder animatie), televisiedrama’s en drie speelfilms: Links (2008), Swchwrm: Mijn Avonturen (2012) en Kung Fu Leeuw (2023). In haar films staat de zoektocht naar identiteit, verbeelding en menselijke verbondenheid centraal. Naast haar eigen projecten coacht Froukje schrijvers en regisseurs bij het ontwikkelen van hun verhaal en helpt ze ondernemers en creatieve professionals bij het verhelderen van hun persoonlijke verhaal. Momenteel bereidt ze haar vierde speelfilm voor, W A L K W A Y een filosofische thriller over identiteit, controle en de angst om jezelf te verliezen.

Miguel Teixeira
Global Executive Producer, FutureFrank®, NLMiguel Teixeira is oprichter en wereldwijd uitvoerend producent van FutureFrank, de in Amsterdam gevestigde creatieve productiepartner die klaar is voor de toekomst, en oprichter van Supercluster, een wereldwijd netwerk van high-end productiebedrijven verspreid over vijf continenten. Met een scherp oog voor creativiteit en samenwerking heeft Miguel talloze projecten geleid met wereldwijde merken zoals Adidas, Google en Calvin Klein, waarbij hij zich richtte op het leveren van kwaliteit en innovatie. Miguel gelooft in de kracht van storytelling om verandering te inspireren en een positieve impact te hebben, en zet zich in voor maatschappelijke doelen binnen en buiten zijn filmwerk. Miguel is gepassioneerd over het begeleiden van zijn teams en het leveren van een positieve bijdrage aan de creatieve gemeenschap.

Jacob Wiltshire
Creative Director, Pusher Music, DEJacob Wiltshire is een professional in de muziekindustrie en creatief directeur bij PUSHER, met jarenlange internationale ervaring in A&R, sync-licenties, muziekproductie, labelmanagement en publishing. Wiltshire, die normaliter in Berlijn woont, vertegenwoordigt en beheert PUSHER’s netwerk van artiesten, componisten, label- en publishingpartners voor wereldwijde sync-mogelijkheden. PUSHER en de muziek van haar artiesten zijn te horen geweest in honderden entertainmentmarketingcampagnes voor Disney, FOX, Warner Brothers, Universal, Netflix, Sony, Amazon, HBO, Activision, Ubisoft, Amazon, Hulu, Apple en A24. De advertentieafdeling van PUSHER heeft ook reclamespots gedaan voor Ford, Toyota, Playstation, Audi, Samsung, Volkswagen, Porsche en Burberry.
Inschrijfformulier
De inschrijving voor Matchmaking: One on One Sessions op BMIM Special 2025 is gesloten. De deadline was 20 mei, 23:59u.