Het showcasen van jouw werk en talent is iets wat veel tijd en aandacht kost. Daar feedback op krijgen is misschien wel het meest waardevolle moment. Daarom introduceren wij: Talent Tuner! Krijg feedback van ervaren deskundigen uit het veld. Deze maestro’s uit de branche helpen jou graag verder op weg, dus don’t be shy! Dit is jouw kans om op een ongedwongen manier jouw werk en talent aan te scherpen.
We hebben in totaal elf professionals gevonden die samen met jou willen kijken naar jouw werk, jouw pitch, verbeterpunten, sterke kanten en meer voor je persoonlijke groei. Ze zijn klaar om jou tips en tricks te geven en hun eigen strategie met je te delen. Dat alles in een omgeving waar iedereen enkel is om jou te helpen shinen!
Geef je op via het inschrijvingsformulier onderaan deze pagina. Je kunt in totaal maximaal drie voorkeuren selecteren. Na de deadline maken wij alle matches op basis van de profielen en motivaties. We streven ernaar om iedereen zoveel mogelijk te matchen met ieders voorkeuren, maar kunnen geen garanties afgeven.
Professionals

Ella Sonke
Founder & Business Director, Heron Music, NLElla richtte Heron Music op in 2020, samen met componist Guido Maat. Samen maken ze originele soundtracks voor mode, reclame en diverse speelfilmprojecten. Ze werken nauw samen met componisten, artiesten en labels over de hele wereld en hechten veel waarde aan die relaties. Hun missie is om het grijze gebied rond maatwerkcomposities te verduidelijken, en zo meer vertrouwen en vrijheid te creëren ten gunste van het creatieve proces. Dit heeft geleid tot succesvolle, duurzame samenwerkingen met diverse merken en reclamebureaus. Met een diepe passie voor het ambacht van originele compositie zoekt Ella voortdurend naar nieuwe manieren om makers daarin te ondersteunen – nu en in de toekomst.

Gyo Kretz
A&R Manager / Music Producer, Magma Music Agency, NLGyo Kretz is A&R Manager en Music Producer bij Magma Music Agency, waar hij zich toelegt op het vinden van nieuw talent en hun geluid klaarstoomt voor internationale campagnes. Met een track record van succes heeft Gyo bijgedragen aan grote merken als Pokémon, Heineken en McDonalds. Naast zijn rol bij Magma, maakt Gyo furore als componist. Wat hem talloze prijzen (waaronder meerdere platina en gouden platen) opleverde voor zijn werk met artiesten.

Maik Cox
Executive Creative Director & Composer, Amp.Amsterdam, NLMaik begon zijn muzikale reis met een bijna tienjarige opleiding in klassieke percussie, waarna hij jarenlang speelde in een Nederlands orkest. Op zijn 23e rondde hij de Popacademie af als componist. Daarna volgde een 13-jarige carrière als DJ, waarin hij meer dan 1.500 shows speelde door heel Nederland en Europa, van grote festivals en volle clubs tot legendarische feesten en meer dan 30 miljoen streams verzamelde. De afgelopen vijf jaar is Maik actief bij Amp.Amsterdam, waar hij zich toelegt op muziek voor film en Sonic Branding. Zijn werk aan diverse projecten leverde meerdere awards op.

Matthijs Kieboom
Composer, NLMatthijs Kieboom is sinds 2009 actief als componist voor film en tv. Zijn stijl kan worden omschreven als thematisch en melodieus, en qua geluid is het een grenzeloze fusie van genres en unieke geluiden. In zijn muziek gebruikt Matthijs speciale instrumenten, orkesten en ensembles, waarbij hij voor elke productie een uniek geluid probeert te vinden.
Matthijs schreef de scores voor producties zoals de zeer populaire Engelse serie Van Der Valk, speelfilms als Meskina, Pirates Down The Street (2020 & 2022), en de natuurdocumentaires Wolf en Wild. In 2025 zal zijn volgende grootste internationale speelfilm in de IMAX-bioscopen in het Midden-Oosten verschijnen met de Saoedische film Esaaf.

Mees van der Velde
Music Producer / A&R, Sizzer, NLMees van der Velde is Music Producer en A&R bij award-winning music agency Sizzer uit Amsterdam. Hij begon zijn carrière als componist voor film en reclame, nadat hij zijn opleiding aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU) had afgerond. Hier specialiseerde hij zich in muziek voor media. Bij Sizzer heeft Mees samengewerkt met een breed scala aan verschillende grote merken en organisaties – waaronder Adidas: een van zijn recente projecten was de muziekproductie voor de reveal van het nieuwe shirt van het Duitse voetbalelftal, waarvoor hij met het team een cover van “Major Tom” van Peter Schilling produceerde. De Duitse cult hit is kort hierna officieel uitgeroepen tot de nieuwe “Torhymne” van het Duitse team.

Niels de Jong
Founder / Sonic strategist, TAMBR, NLNiels is opgeleid tot jurist én uitvoerend pianist, werd getraind als bankier en verdiende zijn sporen als strateeg in de creatieve industrie. Hij is mede-oprichter van TAMBR, dat merken helpt met het ontwikkelen met hun muzikale identiteit.

Niels den Otter
Founder/Owner & Executive Producer, Audentity, NLMet een passie voor muziek die op jonge leeftijd werd ontstoken, werd Niels ondergedompeld in een gezin waar er altijd muziek te horen was. Vanaf de prille leeftijd van 7 jaar omarmde hij de viool, piano en gitaar, waarmee hij een basis legde voor zijn muzikale reis. Tijdens zijn middelbare schooljaren leidde de aantrekkingskracht van muziek hem via een skate-punkband, platenspelers en vinyl naar #studiolyfe en het werken voor media, reclames en films. Als meesters in het creëren van topnotch audioproducties, geloven we dat Audentity de essentie van ons werk omvat.

Niels van der Wielen
Senior Composer and A&R Manager, MassiveMusic, NLNiels, een begaafd componist en A&R manager, begon aan zijn muzikale reis als liefhebber van klassieke piano, maar zijn wereld werd getransformeerd door de rauwe energie van rock ‘n’ roll. Het cruciale moment kwam na het bijwonen van een Oasis-concert, wat hem inspireerde om de gitaar onder de knie te krijgen en in 2009 samen met zijn broer Orange Skyline op te richten. Nadat hij op podia van Pinkpop tot de Ziggo Dome had gestaan, leidde Niels’ reis door de muziek hem naar het Conservatorium, waar hij cum laude afstudeerde met een Master of Music. Zijn diverse talenten kwamen tot bloei bij MassiveMusic en evolueerden van producer naar zijn huidige rollen. Naast componeren blinkt Niels uit in het ontdekken en koesteren van nieuw talent voor MassiveMusic, waarbij hij naadloos tussen genres weeft – van opwindende rock tot het maken van pophits en het arrangeren van het volkslied van de UEFA Women’s Champions League. Zijn reis onderstreept een meedogenloos streven naar muzikale innovatie en uitmuntendheid.

Roos Herbrink
Music Supervisor, Clear Music, NLToen de Spice Girls in 1998 in het GelreDome optraden werd het voor Roos duidelijk dat ze in de muziekindustrie wilde werken. Nieuwe artiesten ontdekken en vrienden meeslepen naar concerten werd haar grootste hobby. Na haar studie opende ze een Nederlands kantoor voor het Zweedse Epidemic Sound. Hier ontdekte ze haar affiniteit voor muziek en geluid in film. Na werken voor Universal Music (als social media expert) en Universal Music Publishing (als A&R Creative), keert zij nu terug naar muziek in film bij Clear Music, waar zij verantwoordelijk zal zijn voor de Brands & Advertising klanten.

Steve Johnsen
Executive Producer and Founder, Never Square Music, NLSteve Johnsen (1978) is muziekproducent, muzikant en creatieve ondernemer met meer dan twintig jaar ervaring. Als oprichter van Never Square Music is hij gespecialiseerd in muziekproductie, songwriting en sonic branding. Hij werkte lange tijd bij MassiveMusic en Antfood aan prijswinnende projecten en behaalde het Advanced Diploma aan Abbey Road Institute, aangevuld met training aan de Sound Sanctuary Academy, waar hij zijn werk uitbreidt naar sound meditatie. Via zijn label Never Square Records helpt hij muzikale talenten hun muziek en sound te ontwikkelen. Recent was hij voorzitter van de ADCN Crafts Jury 2025 in de categorieën Music, Sound Design en Sonic Branding.

Tom Tukker
Composer, Producer & Music Director, Tom Tukker Music, NLTom Tukker is een producer, componist en music creative uit Nederland, gespecialiseerd in muziek voor media. Hij heeft meer dan 10 jaar ervaring als muziek professional en doseert aan het Conservatorium van Amsterdam en de AEMA. Hij heeft commercials voor onder andere UEFA, Nike, Adidas en Toyota voorzien van muziek en ontwikkelde voor Odido, Jumbo en Picnic het gehele merkgeluid. Tom vindt dat muziek de meest intuïtieve kunstvorm om mensen in het hart te raken en dat het daarom de volledige aandacht en toewijding verdient om elk verhaal zo goed mogelijk te vertellen.
Inschrijvingsformulier
Inschrijvingen voor Talent Tuner tijdens BMIM Special 2024 zijn gesloten. Deadline was 17 mei, 12.00 uur.