wo 05 jun '24

Matchmaking: One on One Sessions

Hotel Arena, Nº1 — Deel van BMIM Special 2024
Dit event heeft al plaatsgevonden.

Sinds de start van BMIM is het centrale doel altijd geweest om op te treden als verbinder voor de creatieve industrie. We zetten graag ons netwerk in om jou te helpen. De One on One Sessions zijn daar een goed voorbeeld van. We zetten hier één op één professionals tegenover elkaar, voor een ongedwongen ontmoeting. Of je muziek wilt pitchen, kennis wilt vergaren, vragen hebt over toekomstige projecten, de toekomst van de sector wilt bespreken of gewoon een keiharde deal wilt sluiten. We brengen jullie graag samen!

Je kunt in totaal maximaal drie voorkeuren selecteren. Na de deadline maken wij alle matches op basis van de profielen en motivaties. We streven ernaar om iedereen zoveel mogelijk te matchen met ieders voorkeuren, maar kunnen geen garanties afgeven.

Professionals

Bobby Boermans

Bobby Boermans

Director, Captus, NL

Boermans is een Nederlandse regisseur, bekend om zijn werk binnen het elevated genre en grootschalige Europese producties met internationale impact. Zijn meest recente film, iHostage (2025), werd binnen een week na release de best bekeken niet-Engelstalige film wereldwijd op Netflix. De film bereikte de nummer 1-positie in 81 landen en vestigde zich daarmee als de meest bekeken Nederlandse film aller tijden.

Hij regisseerde o.a. Het Gouden Uur (Netflix), een thrillerserie over de eerste 48 uur na een terroristische aanslag, Eerder regisseerde hij de baanbrekende en cultureel invloedrijke hitserie Mocro Maffia (2018–2023).

Chayenne van den Hazel

Music Supervisor / Cognitive Musicologist, Bell Music Supervision, NL

Chayenne heeft Cognitieve Musicologie gestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam. Na haar afstuderen deed ze praktijkervaring op in de muziekindustrie via twee opeenvolgende stages bij Tribe Management en CTM Publishing, terwijl ze haar kennis ook uitbreidde met een opleiding Muziekbusiness bij SAE Amsterdam. Tijdens haar tweede stage ontmoette ze Music Supervisor Laura Bell en werd al snel verliefd op de wereld van Music Supervision, waarin al haar interesses samenkomen: muziek, bewegend beeld, cognitie en administratie. Sinds ze bij Bell Music Supervision werkt, heeft Chayenne Laura bijgestaan in vele films en series, zoals Steve McQueen’s Occupied Citry en Johan Nijenhuis’ Verliefd op Bali, en heeft ze de rol op zich genomen als primaire music supervisor voor onder meer MTV’s Ex on the Beach: Double Dutch, Barbara Visser’s Alreadymade en Sarada Sarita’s Q5: The Quintessentials.

Einar Ihle

Music & Sound Design lead, Media.Monks, NL

Einar Ihle, multi-instrumentalist, producer en platina bekroond componist, met meer dan twintig jaar ervaring in de muziekindustrie. Begon op zesjarige leeftijd met viool en piano en ging later strijkers en electronica spelen in verschillende rockbands. Na een tijd sonic branding voor radiostations ging hij muziek componeren voor reclame en is inmiddels Music & Sound Design lead bij Media.Monks.

Frank Wever

Producer, New Amsterdam Film Company, NL

Na hij afstudeerde aan de Universiteit van Amsterdam met de master Documentaire en fictie, met o.a. vakken gericht op geluid in film, is Frank begonnen bij productiemaatschappij New Amsterdam Film Company. In het midden van dit productiehuis, verkent hij verder zijn interesse in dramaturgie en geluid binnen narratieve film & documentaire, waarbij hij altijd op zoek is naar de crossover tussen arthouse en mainstream film. Onlangs bracht New Ams de eerste Nederlandse vampierfilm ‘We are animals,’ documentaire ‘A Gabber heads home,’ en speelfilm ‘Hardcore Never Dies’ uit.

Joey Boeters

Creative partner / CO founder, Happiness Amsterdam, NL

Joey groeide op in het Tel Sell-tijdperk en wilde altijd uitvinder worden. Maar nadat hij er niet in was geslaagd de volgende Quick ’n Brite of Boogy Bass uit te vinden, richtte hij zijn creativiteit ergens anders op: reclame. Joey wil reclame maken zoals Dennis Bergkamp voetbalde. Want het oplossen van problemen maakt mensen tevreden, maar het oplossen van problemen op een creatieve en verrassende manier maakt mensen gelukkig.

 

Josie Taalman

Head of Production, KeyFilm, NL

KeyFilm ontwikkelt en produceert in nauwe samenwerking met schrijvers en regisseurs speelfilms en dramaseries voor alle platformen in een breed scala aan genres voor diverse doelgroepen. Eigenaar Hanneke Niens is een Oscar genomineerd producent en heeft met haar team een omvangrijk internationaal netwerk opgebouwd van coproducenten en financiers. KeyFilm projecten zijn o.a. dramaserie Swanenburg (NPO Award meest gestreamde serie 2021), feelgood trilogie Soof (20 miljoen box office), oorlogsdrama De Vuurlinie (Gouden Film), Nena (Berlinale Special Mention Jury Award 2015) en coproducties Huda’s Salon (van Oscar-genomineerd regisseur Hany Abu-Assad) en Queens (Venice Critics Week 2022).

BMIM sprekers - Julia Weyts

Julia Weyts

Sound Director & Lead, Sonhouse Amsterdam, NL

Van drummen tot DJ’en tijdens haar rechtenstudie, Julia is altijd gedreven geweest door geluid. Vandaag vertaalt ze die passie in haar rol als sound director en lead van Sonhouse Amsterdam. Sonhouse is een internationaal sound production agency en talentenplatform dat sinds 2007 projecten versterkt met geluid, muziek en stem met expertise in merk en film.

Sonhouse heeft unieke geluidsidentiteiten gecreëerd voor merken als Coolblue, Spa, Alpro, Jupiler Pro League, Lee Jeans, Mercedes, Vogue, De Smurfen, War of The Worlds, Knokke-Off… Als pionier in de sector is Sonhouse sinds 2021 actief als Tik Tok sound partner, TED-gastspreker en auteur van het boek ‘The Power of Sound’.

Karen Spearing

Music Supervisor for TV & Music Consultant, UK

Karen Spearing is een onafhankelijke muzieksupervisor gevestigd in Groot-Brittannië. Met een achtergrond in creatieve – en managementrollen bij Banijay Group, Sony Music Publishing, Ace Records & BSKYB, brengt ze een dubbel perspectief met zich mee op zowel de muziek- als de tv-productie-industrie. Tot de credits behoren onder meer de BAFTA-winnende komedie Alma’s Not Normal (BBC); James May: Our Man In India (Amazone); The Circle (Netflix); The Fence (Indie Feature). Karen is volwaardig lid van de UK & European Guild of Music Supervisors en maakt deel uit van het BIFA (British Independent Film Awards) Craft-stempanel.

Kathleen Wallfisch

Music Supervisor, Music In Vision, DE

Kathleen Wallfisch is een music supervisor en voormalig cellist, die afstudeerde aan de Royal Academy of Music in Londen. Gevestigd in Berlijn en Londen, contracteert haar bedrijf, Music In Vision, muzikanten voor werk op film. Recent werk omvat Napoleon (Apple Studio’s), Gladiator 2 (Paramount), beide geregisseerd door Ridley Scott, en een Duitse documentaire, Die Zeit Verbrechen voor X-Filme/Paramount Plus.

Michelle Hoekstra

Lemming Film, NL

Bio volgt

Mikka Sindhunati

Mikki Sindhunata

Regisseur, DPPLR, NL

Mikki Sindhunata is een in Nederland gevestigde regisseur. Afgestudeerd aan de Willem de Kooning Academie. Met wortels in de danswereld ontwikkelt zij een gevoelige regiestijl en een performatieve filmtaal die voortkomt uit beweging en muziek. In combinatie met haar kunstachtergrond heeft zij een unieke visuele stijl met een sterk oog voor detail. Fysiek verhalen vertellen vertaalt direct naar emotie, en is daarom vaak een uitstekende manier om een verhaal of merkboodschap te articuleren. Gedurende haar carrière werkte ze samen met klanten zoals IKEA, ECCO, Zalando, KLABU, Nike, Heineken, Vodafone, Ronald McDonald Huis, Libresse, Top Notch, Sony Music, Philips, VPRO.

Mira Mendel

CEO / Producer, Interakt, NL

Mira Mendel studeerde af aan de Universiteit van Amsterdam met een diploma Film en Televisie. Later ging ze naar de New York Film Academy voor een filmcursus. Tijdens haar studie werkte ze voor reclamebedrijf 180 Amsterdam, een internationaal reclamebureau met veel internationale klanten. Na haar terugkeer uit New York City begon ze bij Interakt als producer en CEO voor documentaires, series en lange films. Als kernactiviteit streeft Interakt primair naar hoge kwaliteit. Naast het realiseren van artistieke, maatschappelijk relevante, historische, muzikale en/of educatieve documentairefilms produceert Interakt ook dramaproducties.

Nicky Onstenk

Producer, IJswater Films, NL

Nicky Onstenk studeerde in 2019 af aan de Nederlandse Filmacademie en begon al snel daarna te werken als producent voor IJswater Films. Sindsdien heeft ze meerdere succesvolle korte films geproduceerd, zoals “Vlekkeloos” (geregisseerd door Emma Branderhorst, winnaar van de Berlinale Kristallen Beer 2022) en “Magma” (geregisseerd door Luca Meisters, geselecteerd voor Berlinale Generation 2023) en documentaires zoals “Dunya” (2021) en “Luc” (2022), beiden geregisseerd door Tim Bary. In april 2024 staat de internationale première gepland van de thriller/horror Telefilm “Paria” van Edson da Conceicao, op het Fantaspoa International Fantastic Film Festival in Brazilië.

Polona Kasal

Music Supervisor, Resister Music, UK

Met een achtergrond variërend van NTS-radio tot muzikaal artiest en liefhebber van elektronische muziek, vindt Polona de ‘deeper cuts’ die je altijd al wilde hebben, maar waarvan je niet wist dat ze bestonden. Als Music Supervisor bij het Londense muziekbureau RESISTER streeft Polona er altijd naar om een creatieve, linkse benadering te hanteren bij het zoeken naar muziek voor merken.

Tom Cathcart

Music Producer, Heavy Duty Projects, UK

Tom Cathcart leidt de Britse en Europese tak van Heavy Duty Projects, een wereldwijd bureau voor originele muziek en music supervision met studio’s in Londen, New York en Los Angeles. Als muziekproducent is hij de creatieve directeur van reclameprojecten voor merken als de BBC, Samsung, de NHS, Amazon, IKEA en nog veel meer. Voordat hij Heavy Duty London lanceerde, werkte hij als producer voor reclamemuziekbedrijf Studio Salamanca. Tom begon zijn carrière bij NTS Radio, waar hij nog steeds presentator is van een maandelijkse show genaamd Last Resort. Ook runt hij een label met dezelfde naam.

Tom Fekkes & Yanick Pilgram

Post supervisor, Pupkin, NL

Tom & Yanick zijn beiden werkzaam bij Pupkin Film BV als Postproductie Supervisor. Samen supervisen en coördineren ze alle postproductie, inhouse, voor Pupkin Film BV, Juliet at Pupkin & DOCS by Pupkin.

Inschrijvingsformulier

De inschrijving voor Matchmaking: One on One Sessions op BMIM Special 2024 is gesloten. De deadline was 30 mei, 12.00 uur.